Provet i muntlig kommunikation ✓

Väckarklockan ringde kl.05.45 imorse, myyysigt (ana min sarkasm) och kl.7.20 startade bussen från gymnasiet.

Idag har nämligen hela dagen spenderats i Närpes med en bunt andra elever (vi från KG utgjorde hälten av gruppen hihi). 

Om ni undrar vad man gör i Närpes på en onsdag så var det nämligen för att Provet i muntlig kommunikation skulle avläggas där idag.

Först när vi kom till Närpes gymnasium blev vi bjudna på frukost och vi blev också informerade om vad som skulle hända under dagens lopp.

Första momentet var gruppdiskussion; i min grupp var det Carl från övis och Emelie & Lina från KG. 
Vårt diskussionsämne hette "Skolans tidskapsel" och gick ut på att vi tillsammans skulle välja ut 6 föremål eller annat som beskriver livet i våra skolor 2014-2015. Dessa saker skall vara föremål som vi 'gräver ner' och som sedan 'grävs upp' om 50 år.
Vi fick fram en intressant diskussion och stämningen var god så de va ju roligt! ^^

Efteråt var det dags för det individuella anförandet och jag var först ut! 
Vi skulle hålla en presentation om valfritt ämne (jag tog Skräckfilm hehehe...) och anförandet skulle vara 5-8 minuter långt (eller kort, hur man nu ser det).
Lite nervös var jag nog men ändå ganska skönt att få det överstökat först av alla!

Sedan var det dags för lunch och efteråt satt jag och lyssnade på mina andra KG-brudars föredrag, jätte bra var de allihopa!

En lyckad dag trots trötthet, flum och nervositet!


Snart börjar Junior också så blir inte mycket vila idag, vi hörs!

Kommentera här: