Tandem projekt

Började 8.30 imorse och då förberedde vi för presentationer i Pedagogisk psykologi.
Min grupp hade om minne och inlärning och man hade verkligen nytta av sina gymnasiekunskaper! 👍😉
Kl.10.00 skulle arbetet vara färdigt och det var då dags för presentation. 
 
Efteråt gick vi och åt lunch och sedan satte vi oss och fortsatte med ett annat grupparbete inom samma kurs. 
 
Kl.14.15 var det då dags att träffa våra finska vänner från Vaasan Yliopisto!
Vi satt i grupper på 4 stycken, jag fick som tur vara med Ullis så det var jätteskönt!
De andra hette Kiia och Anni och de var från Jyväskylä respektive Seinäjoki, riktigt trevliga var de!
Vi gjorde olika muntliga övningar och sen intervjuade vi varandra parvis, jag frågade på finska och hon frågade på svenska.
 
Syftet med detta projektet är ju att som sagt att vi skall få öva upp våra färdigheter i det andra inhemska språket, vilket verkligen behövs! Känns pinsamt att ha läst finska sedan lågstadiet och att man ändå inte kan det tillräckligt bra för att klara sig heh...😅
 
Tror att alla var nervösa inför detta projekt men alla är ju i samma sits så det gör det hela lite lugnare och så skönt att jag och Ullis får vara i samma grupp, bra ändå med en viss mån av trygghet då man verkligen stiger ur sin comfort zone!  🙈
 
Vi slutade lite tidigare så det var skönt att få komma hem efter en lång dag med många olika projekt!
 
Nu har jag självstudiedagar torsdag, fredag och måndag, så trevlig helg (typ)! 😊

 
 

 

Kommentera här: