10 låtar att lyssna på resten av mitt liv

Blev utmanad av min vän Etta att välja ut 10 låtar om jag enbart får lyssna på dem resten av mitt liv. Tycker det var en väldigt svår uppgift eftersom jag inte direkt har någon favoritartist eller favoritlåt. 
 
Musik är väldigt viktigt i mitt liv och låtar skapar alltid känslor i min kropp. De låtar jag slutligen har valt ut är på något sätt kopplat till mitt liv och betyder något för mig. 
 
Här nedan ser ni mina 10 val utan inbördes ordning. Vissa låtar kanske inte direkt är mina favoritlåtar men de har spelat en betydande roll i mitt liv eller är kopplade till något minne och därför är de med på listan.  
 
 
1. I'm yours
Det här är en skön låt som är underbar att sjunga med i. 
 
 
2. Cara Mia
Ojojoj, hur många gånger har inte du och jag Cajsa sjungit och dansat till den här? Cara Mia kopplar jag starkt ihop med Mello, Cajsa och dans - blir glad av den!
 
 
 
3. För kärlekens skull
Såååå fin låt! Får nästan alltid tårar i ögonen när jag lyssnar på den och vilken underbar text!
 
 
4. Kom ti byin
Var ju bara tvungen att ha med en KAJ-låt på listan!
 
 
5. Shut up and dance
PARTY! Får alltid partykänsla och danslust när den här låten börjar spelas!
 
 
 
6. Waka Waka
Fotbolls VM 2010, året jag började intressera mig för fotboll på riktigt och något som jag nu förknippar med min identitet.
 
 
7. Go your own way
En bra låt som jag jag förknippar med pappa.
 
 
 
8. Killing me softly
Även detta en låt jag förknippar med min pappa. Denna låt har jag starka minnen av att vi ofta lyssnade på i bilen, pappa och jag.
 
 
9. River flows in you
Cajsa spelade den här på piano för mig för några år sen och den väckte starka känslor i mig. Älskar den här låten. Spelades också på min pappas minnestund. 
 
 
 
10. You'll never walk alone
Många låtar förknippar jag med min pappa men han är ju också den som fört in musiken i mitt liv. Min pappa var en stor musikälskare och samlade på vinylskivor. Mycket musik har jag hört under mina 19 år som han var i mitt liv. Denna låten spelades på hans begravning. Elvis var hans favoritartist, You'll never walk alone är ett fint budskap och låten är förknippad med fotboll (Liverpool). Vi tyckte det passade in perfekt på hans liv. ♥
 
 

Kommentera här: