Svar på frågestund

Fick några frågor då jag hade en liten frågestund, tack till er som tagit er tid och ställt en fråga! Till er alla, känn er fria att alltid slänga in en fråga om ni känner för det! 😄 Här nedan kommer svaren på frågorna.

Du nämde att du skriver kandidatavhandling, vad skriver du om?

Min rubrik: Skolmotivation hos särbegåvade elever - En systematisk litteraturstudie om hur lärare kan höja skolmotivationen hos särbegåvade elever. 

När är dina studier färdiga? 

Är inne på mitt tredje studieår och klasslärarstudierna är ca. 5, så åtminstone 2 år till. 

Var vill du bo i framtiden?

Skulle gärna bo kvar någonstans i Österbotten.

Kan du tänka dig att flytta utomlands?

Hmm helst inte men om jag inte hittar jobb i Finland kanske Sverige kan vara ett alternativ.

Vad tycker du helst om ledig dag? 

- Vill börja morgonen med att känna mig utvilad.
- En varm härlig dusch.
- Lite Youtube och en god frukost.
- Göra något vettigt (ex. skoluppgifter, städa, träna).
- Träffa vänner och bara äta och prata kvällen/natten lång. 👌

Gillar att känna att man fått någonting vettigt gjort samtidigt som man hinner vila och ta det lugnt. Att få träffa vänner och familj är pricken över i! 😍👌












Kommentera här: