New week

Hej på er! 

Måndag, ny vecka, nya tag. Idag är det Minna Canth-dagen, jämställdhetsdagen, och därför en flaggdag. Den här veckan är det också Pampasvecka, en vecka där det ordnas en hel del studieprograevenemang i Vasa. På fredagen är det höjdpunkten på hela veckan då studerande från hela Svenskfinland firar nationaldag, den s.k. Pampas Nationaldag. 🎉

Har varit förkyld nu över en vecka så började morgonen med att gå till Studenthälsan för att kolla upp det. Tog även ett svalgprov för att se så jag inte går runt med angina eller något, (svaren får jag först på onsdag) hoppas jag snart blir helt frisk så jag orkar med veckan!
När jag ändå var i stan passade jag på att besöka Vasas nyaste butik Flying Tiger som säljer massa gulliga grejer, anteckningsblock, pysselgrejjer m.m. Gick även ett varv vid H&M och avslutade med att köpa hem lite frukost från Arnold's. Alla mina inköp ser ni nedan.

Ha en bra måndag allihopa!



Kommentera här: